In memoriam: Len Bitterling

27 december 2018

In memoriam: Len Bitterling

Foto: SP Amersfoort
Met groot verdriet en verslagenheid hebben wij kennis genomen van het overlijden van Len Bitterling.

Len was sinds 2014 een gewaardeerd en geliefd lid van onze partij. Ze werd lid van de SP nadat we samen in haar buurt in actie waren gekomen voor lagere huren. Ze was de drijvende kracht achter de actie en nadat we die gewonnen hadden sloot ze zich bij ons aan.

Vol passie en met grote betrokkenheid zette Len zich in voor onze gezamenlijke idealen. ‘Daar kan ik me zo boos over maken’ zei ze vaak, als ze hoorde over een misstand. Nooit werd ze cynisch, altijd liet ze haar woede hand in hand gaan met het goede wat ze deed. Sinds dit jaar was Len ook onderdeel van onze Raadsfractie. Leergierig en meer dan eens verwonderd was ze nog maar net begonnen aan deze nieuwe uitdaging.

Veel te vroeg en zo onverwacht moeten we nu afscheid van haar nemen. We wensen haar man Wytse en naaste familieleden heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.