Zetelroof Molenkamp onacceptabel

31 mei 2019

Zetelroof Molenkamp onacceptabel

Teleurstellend en onacceptabel. Dat is de reactie van de SP Amersfoort op het besluit van Rob Molenkamp om op eigen titel verder te gaan in de gemeenteraad. SP-afdelingsvoorzitter Ad Meijer: ‘Rob Molenkamp is zonder voorkeursstemmen en dus op de vleugels van de SP gekozen in de gemeenteraad. Er kan vervolgens altijd een moment komen dat een huwelijk strandt. Dat is teleurstellend en verdrietig. Maar als bij de scheiding zaken worden geroofd die de andere partij toebehoren, in dit geval de zetel, is dat onacceptabel.’

De SP is verbaasd over de stap van Molenkamp. `We hebben pogingen gedaan om met hem in gesprek te gaan en een oplossing te zoeken maar daar was hij helaas niet toe bereid. Ondanks dit alles willen wij Rob danken voor zijn inzet en wensen wij hem persoonlijk alle goeds.’

De SP organiseert op korte termijn een Algemene Ledenvergadering om de ontstane situatie met de leden te bespreken. Ook zal het voorstel gedaan worden om namens alle leden aan Molenkamp te vragen de SP-zetel alsnog terug te geven.