Voedselbank Amersfoort (Update)

17 maart 2020

Voedselbank Amersfoort (Update)

Beste mensen,
De uitbraak van het Corona virus heeft grote gevolgen voor ons allemaal. Als SP vonden wij het altijd al belangrijk dat mensen naar elkaar omkeken, maar dat is nu noodzakelijker dan ooit. Voor veel mensen zijn de maatregelen vooralsnog vooral onhandig en ontwrichtend, maar wij maken ons grote zorgen over de mensen die het ook voor deze virus uitbraak al moeilijk hadden. Met name voor die groep mensen die niet terug kunnen vallen op reserves en ondersteuning kan het heel zwaar gaan worden de komende tijd, en zij verdienen dan ook onze steun waar dat kan.

Om die reden willen wij graag uw aandacht vragen voor de acute problemen die nu spelen bij de voedselbanken. U heeft ongetwijfeld ook de verhalen gehoord over het hamsteren bij de supermarkten. Door het hamsteren is de aanlevering van verse rest-producten bij de voedselbanken zo goed als stilgevallen. Dit probleem speelt ook bij de voedselbank in Amersfoort, en zij hebben nu vooral behoefte aan extra financiele ondersteuning om daarmee zelf b.v. brood te kunnen inkopen bij de bakkerijen.

Wij hebben de gemeente gevraagd om de voedselbank hierbij te helpen, maar mocht u zelf ook iets kunnen missen dan kunt u via onderstaande link zelf een financiele donatie doen aan de voedselbank. Daarmee kunt u er aan bijdragen dat ook de allerarmsten in onze gemeente gezond kunnen blijven eten tijdens deze crisis.

Klik hier als u een bijdrage wilt leveren.

Mocht u zelf ergens hulp bij nodig hebben, laat het ons dan weten.

Met vriendelijke groet,
(namens het bestuur)

Ad Meijer
voorzitter SP Amersfoort
M: 06-542 813 67

Update:

De gemeente heeft ons laten weten de voedselbank tot 6 april te steunen door brood in te kopen. Daar zijn wij heel blij mee, maar extra steun blijft nodig, dus blijf doneren als u kunt!