Amersfoortse Raad laat huurders in de kou staan: Acties gaan door

8 juli 2020

Amersfoortse Raad laat huurders in de kou staan: Acties gaan door

Foto: Ad Meijer

Amersfoortse verhuurders mogen doorgaan met het verhogen van de huren. Het voorstel van de SP zetten om de huurverhoging in Amersfoort te stoppen behaalde geen meerderheid. SP-Raadslid Marc Smits: ‘Het is triest dat de wethouder én de rechtse partijen Amersfoortse huurders in de kou laten staan. De huren zijn de afgelopen jaren al geëxplodeerd. Helemaal in deze tijd is deze huurverhoging onverantwoord. Daarom wilden wij dat de wethouders nu eens de kant van de huurders zou kiezen en alles op alles zou zetten om de huurverhoging van tafel te krijgen. Helaas was dat teveel gevraagd.’

De afgelopen weken kwamen door heel het land huurders in acties tegen de huurexplosie. De Eerste Kamer sprak zich op initiatief van SP’er Tiny Kox uit voor huurbevriezing. Vorige week haalden huurders online verhaal bij minister Ollongren. De komende tijd gaan de acties door. SP-fractievoorzitter Lilian Marijnissen zei tijdens de bijeenkomst: ‘'Het verhogen van de huren is in deze tijd van crisis onnodig en asociaal. Het wordt hoog tijd dat minister Ollongren gaat luisteren naar de huurders en naar de democratie: ze moet ons in de Eerste Kamer aangenomen voorstel om de huren niet te verhogen uitvoeren.’

Wilt u ook uw stem laten horen tegen de huurverhoging en vóór betaalbaar wonen. Ga naar www.sp.nl/stopdehuurverhoging