Stadsbestuur kiest voor zichzelf, niet voor Amersfoorters

4 november 2020

Stadsbestuur kiest voor zichzelf, niet voor Amersfoorters

Foto: Sergey van Daalen

Verlaag de huren, investeer in zorg en bestaanszekerheid en pak de ongelijkheid aan. Die voorstellen doet de SP bij de plannen voor volgend jaar. SP-raadslid Marc Smits: 'Het stadsbestuur kiest voor zichzelf en niet voor een eerlijke, sociale stad. Wij maken andere keuzes. De SP kiest voor een stad waar de verschillen kleiner worden, niet groter. Wij kiezen voor wat echt waardevol is. Wij kiezen voor een eerlijk stad.'

Volgens Smits pakken zich donkere wolken samen boven Amersfoort en haar bewoners en doet het College te weinig om de problemen het hoofd te
bieden: ‘Er wordt nog altijd grof geld uitgegeven aan dure prestigeprojecten, maar het geld voor zorg, werk en inkomen is gewoon
op.’

Ook maakt Smits zich zorgen over de groeiende sociale ongelijkheid in de stad: ‘Amersfoorters met lage inkomens wonen vaker in slechte huizen en hebben mede daardoor vaak een zwakkere gezondheid. En wat doet het College? Het haalt geld weg bij de zorg en bij zekerheid voor Amersfoorters. Dit stadsbestuur zet Amersfoorters op de tweede plaats.’