28 februari 2022

www.watkosthetstadhuis.nl

Om een vuist te maken tegen het volgende prestigeproject in Amersfoort lanceert de SP Amersfoort per vandaag www.watkosthetstadhuis.nl. Waar de elitepolitiek beweert dat het niet duurder wordt dan de huidige €108.000.000,- weten de Amersfoorters net als de SP wel beter.

“De politieke elite van de VVD tot en met Groen Links waren nog niet klaar om ons met de Westelijke Ontsluiting de financiële afgrond in te storten en toen kwam dit afzichtelijke Stadhuisplan. We gaan dit tegenhouden, maar zo lang dat niet gelukt is, zullen we de kosten monitoren en de stad informeren hoe we met dit wanbeleid op enorme kosten worden gejaagd.” Aldus lijsttrekker Hugo Kruyt. Dit is ook nodig: In november kwam er al 33 miljoen op de begrote 75 miljoen euro.

Op www.watkosthetstadhuis.nl kunnen mensen hun bezwaren laten horen en zien hoe de kosten zich hebben ontwikkeld. Ook kunnen mensen, en dat raden we zeker aan, het twitteraccount @Stadhuis033 volgen, dan krijgen ze een dagelijkse update.

“Hopelijk is dit account 30 maart al uit de lucht omdat we dan het
Stadhuisplan van tafel hebben geveegd met de nieuwe Raad,” aldus Kruyt, “want het is toch niet te geloven dat er geld geleend wordt voor een eigen paleis voor politici.”

Foto: SP Amersfoort

Om het braakliggende terrein bij de rotonde wat op te fleuren hangt er een
Gouden Kalf een banner met de website. Het gouden kalf symboliseert het
aanbidden van eigen prestigeprojecten van onze elitepolitiek. Op goddelijk
ingrijpen hoeven we niet te rekenen, maar elke steunbetuiging van
Amersfoorters kan misschien nog leiden tot inkeer.