SP motie unaniem aangenomen: Noordewierweg eindelijk aangepakt

9 november 2022

SP motie unaniem aangenomen: Noordewierweg eindelijk aangepakt

Foto: Marijke Jongerman

De SP motie "Noordewierweg: Mooie beloftes omzetten in een mooie weg" is dinsdag 8 november unaniem aangenomen door de gemeenteraad. Dit betekent dat er eindelijk voldoende geld gevonden is om van de Noordewierweg een veilige en duurzame weg te maken die het Soesterkwartier al jaren verdient.

Fractievoorzitter Hugo Kruyt is blij met het nieuws: "Vorige week leek een minder krachtige motie, geïnitieerd door D'66 en Groen Links, nog op een meerderheid af te stevenen. TIjdens het besluit hebben we de moties kunnen combineren, met een niet mis te verstane boodschap. Gelukkig heeft wethouder Bijholt en de rest van de raad ingezien dat er harde garanties nodig zijn voor de Soesterkwartierders."

In het voorjaar van 2023 wordt het tijdspad duidelijk. Nu het geld definitief gevonden is moet het geen moeilijke opgave zijn voor dit college om snel te beginnen. En dat moet ook, de wijk wacht al lang en de onveilige weg kan beter gisteren dan vandaag veilig worden gemaakt.

Zie ook: Amersfoort maakt miljoenen euro's vrij voor aanpak Noordewierweg: ‘Laten we aan de slag gaan’