SP AMERSFOORT ORGANISEERT SOCIAAL LOKAAL

14 juni 2024

SP AMERSFOORT ORGANISEERT SOCIAAL LOKAAL

Foto: SP

SP Amersfoort organiseert iedere laatste donderdag van de maand ‘Sociaal Lokaal’ in café de Rooie Cent. Aanstaande 27 juni nodigt SP Amersfoort u uit aanwezig te zijn bij de derde avond van Sociaal Lokaal. Een laagdrempelige inloopavond die soms een thema heeft, dan weer een speciale gast of activiteit, maar bovenal u als SP-lid en inwoner van Amersfoort (en omstreken) de gelegenheid geeft een gesprek aan te gaan over wat u in uw directe omgeving bezighoudt. Of om zomaar een praatje te komen maken. Gezellig!

Donderdag 30 mei organiseerden wij Sociaal Lokaal #02 met als thema Europa. Hoewel de opkomst iets te wensen overliet (ca 12 personen) hadden we met spreker Ben van Gils (zie foto) een interessante spreker in huis gehaald. Ben is de zesde op de lijst voor de SP en de Europese verkiezingen.

Diverse thema’s zoals arbeidsmigratie, hoe lobbyisten werken, klimaat en ga zo maar door kwamen aan de orde. Duidelijk werd wel voor alle aanwezigen dat sommige onderwerpen simpelweg te groot zijn om enkel nationaal aan te pakken. Iedereen was het er eigenlijk ook wel over eens dat sommige uitwassen aangepakt moeten worden, zoals de riante vergoeding die Europarlementariërs krijgen, maar ook zaken zoals de (nauwelijks aanwezige) miljonairsbelasting. Het zou een goed idee zijn nationale regeringen te laten beslissen over de zogeheten exit-tax (mensen die in het buitenland gaan wonen en zich zo onttrekken aan de nationale belasting).

Samen met u
Alleen samen met u kunnen we ook anderen zich bewust laten worden van het onrecht en ongelijkheid dat we allemaal om ons heen zien. Èn, natuurlijk ook, samen stilstaan bij de mooie dingen van Amersfoort, want als iets heel goed werkt in uw wijk, dan horen we dat ook graag!

Kom tussen 19:30 en 22:30 uur naar Sociaal Lokaal op donderdag 27 juni in café de Rooie Cent, Hooglandseweg-Zuid 34A in Amersfoort.

Aanmelden kan maar hoeft niet
Graag aanmelden via e-mail amersfoort@sp.nl i.v.m de beperkte ruimte. Gezellig aanwaaien kan ook maar vol is vol.

Foto: SP