Voedselbank heeft nieuwe locatie. Reden voor een feestje?

19 september 2024

Voedselbank heeft nieuwe locatie. Reden voor een feestje?

Foto: SP / Raaf033

Vrijdag 13 september werd de nieuwe locatie van de Voedselbank "feestelijk" door burgermeester Bolsius geopend. Ook de Speelgoedbank heeft aan de Amsterdamseweg 153 in Amersfoort een nieuw onderkomen gevonden*. In eerste instantie deed de openbare uitnodiging ons van SP Amersfoort de wenkbrauwen fronsen, want is dat niet wat cynisch, een feestelijke opening?

Onder grote belangstelling sloot Burgermeester Bolsius naar ons idee zijn toespraak echter op een juiste manier af: "Heel veel succes, is dat het goede woord? Ik weet het niet." Voor ons nam hij die dubbele gevoelens weg, want daarmee onderstreepte hij het noodzakelijke belang van de Voedselbank. Dat noodzakelijke belang wist hij goed onder woorden te brengen.

Het is aan de andere kant te betreuren dat nog zo veel meer mensen in de (financiële) problemen zitten. Problemen die zo groot zijn dat ze misschien zelfs onoplosbaar lijken. Hulp lijkt soms ver weg. De 635 (!) huishoudens die de voedselbank 'bedient' zijn denkelijk helaas een tipje van de ijsberg. Er zijn ook in Amersfoort teveel mensen die als het ware tussen wal en schip vallen. SP Amersfoort zal blijven strijden voor een effectiever en meer rechtvaardig manier van hulp voor mensen in nood.

* De Kledingbank is vlakbij gevestigd: Nijverheidsweg-Noord 123-127 Amersfoort