Actiebijeenkomst voor Thuiszorg in de Moed

16 september 2015

Actiebijeenkomst voor Thuiszorg in de Moed

Foto: Sergey van Daalen

Op donderdag 9 september heeft de SP Amersfoort, samen met een groep boze TSN-medewerkers, een thuiszorgbijeenkomst gehouden in de Moed. Doel van de bijeenkomst was om te bespreken wat samen tegen de bezuinigingen in de thuiszorg te doen waardoor er veel ontslagen en loondump plaatsvinden.

Bij deze inspirerende avond kwam Henk van Gerven, Tweede Kamerlid en oud-huisarts spreken over de landelijke bezuinigingen. Uit Nijmegen kwamen drie actievoerders van het comité “Wij zijn de thuiszorg Nijmegen” vertellen hoe zij hun succesvolle acties tegen de ontslagen en loondump van thuiszorgorganisatie Vérian hebben gevoerd.

Foto: Sergey van Daalen
Uiteindelijk hebben we acties besproken die we met thuiszorgers en sympathisanten hier in Amersfoort zullen gaan voeren de komende periode. (Klik hier voor de link naar een verslag van RTV Utrecht)

De eerstvolgende actie is op dinsdagavond 22 september vanaf 18:50u voor het stadhuis. Samen zullen we van wethouder Fleur Imming eisen dat ze zorgt voor goede thuiszorg in Amersfoort, en een einde maakt aan de loondump en ontslagen.

Zorg dat u er ook bij bent. Want alleen door de krachten te bundelen kunnen we er voor zorgen dat Amersfoort een stad met een hart wordt!

Reacties

Op die dag doen ze een proef zenuwblokade bij mij, dus ik kan er niet bij zijn. Ik wens iedereen veel succes bij hun actievoering. En o ka... geef ze maar van jetje (en daar bedoel ik niet kleinsma of bussemaker - zonder hoofdletter - mee).