POLITIEK CAFE MET ARJAN VLIEGENTHART OVER KERK, STAAT EN SAMENLEVING

6 september 2007

POLITIEK CAFE MET ARJAN VLIEGENTHART OVER KERK, STAAT EN SAMENLEVING

Nederland kent een lange geschiedenis wat betreft kerk, staat en samenleving. Denk maar aan de 80-jarige oorlog gedurende de zestiende en zeventiende eeuw of aan de verzuiling in de twintigste eeuw. Ook nu is dit thema actueel. Zo zijn twee van de drie partijen in de huidige regering van christelijke aard maar hebben we ook te maken met religieus fundamentalisme. Op maandag 17 september organiseert de SP Amersfoort een politiek café over dit thema waarvoor u van harte bent uitgenodigd

Er zal over het bovenstaand thema worden gediscussieerd en er zullen gasten spreken van verschillende politieke partijen en verschillende religies. Voor u als publiek is er de ruimte om naar hartenlust mee te discussiëren of vragen te stellen.
Eén van de sprekers die al heeft toegezegd te komen is Arjan Vliegenthart.

Arjan zit namens de SP in de Eerste Kamer en werkt als politicoloog aan zijn proefschrift aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Vliegenthart was tot voor kort bestuurslid van Kerk en Vrede, een christelijke pacifistische vredesbeweging die zich inzet voor alternatieven voor geweld en bewapening.

Ook zal Simone Kennedy-Doornbos, gemeenteraadslid in Amersfoort voor de ChristenUnie, lid van het campagneteam en van het Curatorium van het Wetenschappelijk Instituut van deze partij, als spreker aanwezig zijn.

De avond zal plaatsvinden in café De Rooie Cent*. Aanvang: 20:00, inloop: 19:30. De avond zal tot ongeveer 22:00 duren. U bent van harte welkom!

*Café De Rooie Cent
Hooglandseweg-Zuid 34A (naast het meridiaantunneltje)
3813 TC Amersfoort
tel: 033 - 4756035