Politieke partijen laten Verontruste Hooglanders in de kou staan.

10 maart 2008

Politieke partijen laten Verontruste Hooglanders in de kou staan.

Slechts vier raadsleden (Margreet van Hensbergen en Rob van Muilekom Pvda, Simone Kennedy-Doornbos CU en Frits Schoenmaker SP) waren zaterdag 8 maart aanwezig in Hoogland-West voor een wandeling door het gebied waar een golfbaan zou kunnen komen.

De overge partijen (VVD, CDA, BPA, GroenLinks en Jouw Amersfoort) vonden het blijkbaar niet belangrijk genoeg het gebied nader in ogenschouw te nemen. Zij hebben de reeën gemist die in het gebied vertoeven. Maar ook hoe de illegale praktijken, die in manege langs de Bunschoterstraat plaatsvinden, het landschap vervuilen met grote aantallen geparkeerde auto's.
Het comité Verontruste Hooglanders had alle raadsleden uitgenodigd om de recreatieve mogelijkheden van Hoogland-West te laten zien. Het comite vindt dat een groot deel van Hoogland-West niet mag opgeofferd aan een golfbaan, waarvan slechts een select gezelschap gebruik zal gaan maken. Volgens het comite is het dringend nodig de recreatiestructuur van het gebied zodanig te verbeteren dat de toenemende stroom recreanten behoorlijk geaccommodeerd wordt. Hoogland-West is het enig toegankelijke parklandschap/uitloopgebied in het noordwesten van Amersfoort. De druk op het gebied zal overigens nog groter worden door het in gebruik nemen van de fietsbrug over de Eem en in de toekomst door de bebouwing van Vathorst-West.