Goedkoop wonen zonder natuurverlies in Beekdal!

1 februari 2010

Goedkoop wonen zonder natuurverlies in Beekdal!

De Stichting Heiligenbergerbeekdal doet vandaag een oproep uitgaan aan de Amersfoortse kiezer om op 3 maart te stemmen op de Burgerpartij Amersfoort of D66. Dit omdat deze partijen zich uitgesproken hebben tegen iedere vorm van bebouwing op het terrein waar nu het Sint Elisabethziekenhuis staat. Dit ziekenhuis gaat straks verhuizen naar een nieuwe locatie.

De SP is van mening dat het gebied dat nu door het ziekenhuis in beslag wordt genomen straks het beste kan worden benut voor de bouw van goedkope huurwoningen. De immense wachtlijst van mensen die op zoek zijn naar een goedkope huurwoning, met wachttijden van soms 4 tot 7 jaar, vraagt om een directe aanpak. De SP geeft dit een zeer hoge prioriteit!

Natuurlijk onderkent de SP het belang van een goede groenvoorziening. Daarom vecht zij voor behoud van Birkhoven/Bokkeduinen en verzet zij zich hevig tegen de aanleg van een golfbaan in Hoogland West. Maar in dit geval gaat het om een terrein dat reeds lange tijd bebouwd is geweest. Er is dus geen sprake van natuurverlies! Het gebied rondom het huidige ziekenhuis is groen en moet van de SP ook groen blijven!

De SP wil duizenden Amersfoorters aan betaalbare woningen helpen zonder verlies van natuurgebied. Dit geeft zij een hogere prioriteit dan herstel van een parkstructuur zoals die gold ten tijde van Jacob van Campen (1596-1657), de Stichting Heiligenbergerbeekdal ten spijt!