Buurten in de buurt; De Berg-Zuid

15 oktober 2011

Buurten in de buurt; De Berg-Zuid

Zaterdagmiddag is een aantal actieve SP leden gaan buurten in de wijk de Berg-Zuid. Onder een stalend zonnetje en met een aangename temperatuur trok men vanaf het Borneoplein de wijk in om te horen wat de bewoners vinden van hun wijk.

SP kraam aan het Borneoplein

Wat bevalt hen? Of wat juist niet? Soms waren de antwoorden kort maar krachtig en soms ontspon zich een gesprek over de Amersfoortse - of landelijke politiek.

Een veel gehoorde vraag aan de SP-ers; "Zijn het alweer verkiezingen?" Wat er helaas nog steeds op duidt dat de politiek alleen rond die tijd, de tijd waarop men wat denkt te winnen, de wijken in trekt. Wij zijn altijd weer blij dat voor de SP in ieder geval geldt dat we dit ook in de drie jaar dat er geen verkiezingen zijn, met regelmaat op straat zijn te vinden.

buurten in de wijk de berg zuid

Waar dat mee te maken heeft? Met laten zien dat het anders kan, daadwerkelijke interesse en de hoop op een maatschappij met solidariteit en rechtvaardigheid, waarin de menselijke maat telt.
De meeste mensen reageerden in ieder geval blij verrast en bij de kraam aan het Borneoplein zijn ondertussen door verschillende mensen handschoenen getekend voor de Keten van Solidariteit voor de sociale werkplaats.

Tegen half 4 was iedereen terug, werd de kraam afgebroken en gingen we aan de koffie. De nieuwelingen weer een leuke ervaring rijker, en de organisatoren Jolieke en Marijke vragen zich alvast af: "Waar staan we de volgende keer?"