Hoorzitting functioneren Regiotaxi

3 februari 2006

Hoorzitting functioneren Regiotaxi

As. dinsdagavond is er in de gemeenteraad een hoorzitting over de Regiotaxi in Amersfoort. Als je opmerkingen of klachten over de Regiotaxi hebt, kun je deze in komen spreken. Vanuit de SP vinden we het van groot belang dat er goede betaalbare openbaar vervoer is in Amersfoort en omgeving. Het slecht functioneren van de Regiotaxi draagt daar niet aan bij. De wethouder geeft aan dat de regiotaxi goed functioneert. De SP krijgt van individuen en belangenorganisaties duidelijk andere signalen.

Het gaat daarbij om klachten over dat de taxi vaak te laat komt, soms pas na 2 uur en ook wel eens gebeurt dat er helemaal geen taxi verschijnt, het regelmatig voorkomt dat er een rolstoeltaxi besteld is maar dan komt er een gewone taxi voor rijden, er vaak niet handsfree wordt getelefoneerd door de chauffeurs en er chauffeurs zijn die roken in de auto, ook waar de cliƫnten bij zijn, wat zeer hinderlijk is voor mensen met bijv. een aandoening aan de luchtwegen en chauffeurs soms onbeleefd zijn naar de cliƫnten toe

Wij hopen dat er zoveel mogelijk mensen aanwezig zullen zijn, om hun grieven te uiten. De hoorzitting is op dinsdag 7 februari en begint om 19.30 uur in het Stadhuis van Amersfoort. Aanmelden kan bij de Griffie van de gemeente: 033 - 4694367. Dit moet uiterlijk voor dinsdag 18.00 uur.