Handtekeningen voor veilig oversteken op het Masker

23 mei 2006

Handtekeningen voor veilig oversteken op het Masker

Frits Schoenmaker pleite namens de SP fractie bij wethouder Luchtenveld voor een veiliger oversteek op Het Masker. Toespraak Frits Schoenmaker bij aanbieding handtekeningenDe laad- en losplek net naast de oversteek maken het heel lastig voor kinderen en ouderen om veilig over te steken. Door geparkeerde vrachtauto's hebben gebruikers van de oversteekplaats geen goed zicht op het aanstormende verkeer. Het verkeer hoeft niet te stoppen omdat het geen voorrangsoversteekplaats is. De wethouder zegde toe dat er op korte termijn een zebrapad komt en op langere termijn een verhoging.

Een stoplicht en verplaatsing van de laad- en losplek zijn financieel niet haalbaar, aldus de wethouder. Het echtpaar Heijmen overhandigden zo'n 220 opgehaalde handtekeningen van bewoners en bezoekers van Het Pluspunt, aan wethouder Luchtenveld. Echtpaar  Heijmen
De SP is blij voor de gebruikers van de oversteekplaats dat er snel een zebrapad wordt aangelegd. Wel blijft de SP van mening dat minimaal de laad- en losplek moet worden verplaatst.

SP actie veilig oversteken