Gemeente Amersfoort promoot de camping niet

8 juli 2006

Gemeente Amersfoort promoot de camping niet

De enige camping in Amersfoort is open. Er zijn zelfs kampeerders gesignaleerd. Mooi is dat!
De SP vindt dat de gemeente in het kader van haar toeristisch beleid de camping in Amersfoort moet promoten. Bijvoorbeeld via reclame bij de VVV en op de gemeentelijk website. Want de SP vindt dat een camping bij een grote stad hoort, en vooral bij een stad die de groenste stad van Nederland wil zijn!

Volgens de gemeente vestigen de VVV en de routeborden reeds de aandacht op de camping. Maar de gemeente doet niet wat zij zegt. Even terug naar de VVV en gemeente Amersfoort. Op de sites van de VVV en de gemeente is de camping niet terug te vinden.. Het enige waar je bij de VVV op uitkomt is informatie over de voorstelling ‘Kale bomen ruisen niet’: ,,Ruimschoots de zomer voorbij, als de herfstavond kil optrekt, zitten twee vrouwen nog steeds op de camping. We noemen ze Gerda en Mirjam. Zittend voor de tent praten zij over wat hun pad passeert.’’
Dus als argeloze toerist word je met deze mededeling niet echt geholpen. Daarom Google maar ingeschakeld en gevraagd naar een camping in Amersfoort. Hij/zij vindt 86 campings in de regio Amersfoort, maar de camping in Amersfoort staat er niet bij. In 1999 was hij er nog wel, want toen werden er explosieven gevonden.
Maar als je iets dieper ingooglet kom je soms tot verrassende vondsten. Op Marktplaats kom je onder het kopje caravans en kamperen de stadscamping Amersfoort tegen. Via www.campingAmersfoort.nl of www.campingmidland.nl kom je op de website van stadscamping Amersfoort aan de BW-laan 81.
De camping is na twee jaar eindelijk weer open voor de kampeerliefhebber, schrijft de website. ‘’Om dit te vieren doen wij dit jaar een eenmalig aktie door extra lage prijzen te rekenen. Bij ons zijn nog de mooiste plaatsen beschikbaar.’’ Voor 5 euro per dag kun je met je tent terecht en een caravan kost 10 euro per dag. En dat is inclusief sanitair en elektra. Het is zelfs mogelijk via de website te reserveren.
Op de informatieborden langs de toegangswegen staat de camping wel aangegeven. Alleen staat daar nog niet het mobiele nummer 06-28592211 vermeld.
In een brief aan de burgemeester vraagt raadslid Frits Schoenmaker de gemeente Amersfoort en de VVV een link te maken met de website van camping Amersfoort. ,,Als de gemeente ook nog zorgt voor wat fraaiere borden met de verwijzing naar de camping dan gaat het helemaal goed komen met onze stadscamping.’’

www.campingAmersfoort.nl
www.campingmidland.nl