Vluchtalarm

27 september 2006

Vluchtalarm

KOM OOK EN LAAT JE HOREN!

WAT? VLUCHTALARM
WANNEER? MAANDAG 2 OKTOBER, 12 UUR
WAAR? STATIONSPLEIN, CENTRAAL STATION AMERSFOORT

Iedere eerste maandag van de maand, als om twaalf uur de sirene gaat, vragen we met zoveel mogelijk lawaai op het stationsplein voor het Centraal Station Amersfoort aandacht voor een humaner vluchtelingbeleid.

Kom ook met ratels, pannendeksels, toeters, bellen, trommels, fluitjes, gezang, gebrul, instrumenten, je schoonmoeder of je hele klas en laat horen dat dit niet zo verder kan!

Het vluchtelingenbeleid van Nederland wordt steeds harder. Mensen die hier al jaren wonen zitten nog steeds in onzekerheid of ze hier wel mogen blijven. Kinderen die hier zijn geboren moeten opeens naar een land vertrekken waar ze nog nooit zijn geweest. Alleenstaande minderjarige asielzoekers (AMA's) worden zodra ze 18 jaar zijn zonder enige hulp uitgezet naar het land van herkomst. Vluchtelingen worden niet behandeld als mensen maar als dossiernummers. Moeten ze al jarenlang wachten op een uitspraak van de rechter, voor velen eindigt de asielprocedure in een detentiecentrum, in afwachting op uitzetting. Veel mensen en organisaties zijn het niet eens met dit inhumane beleid, ook de SP niet. Daarom laten we op de eerste maandag van de maand om 12 uur het vluchtalarm horen. We maken tijdens het luchtalarm zoveel mogelijk lawaai om aandacht te vragen voor alle problemen en betuigen onze steun aan de duizenden vluchtelingen in Nederland.

Kom en laat je horen! Op 2 oktober om 12 uur voor de ingang van het Centraal Station Amersfoort.