Interpellatie: TINQ mag open blijven

11 november 2006

Interpellatie: TINQ mag open blijven

De SP was verbijsterd over het bericht dat het omstreden tankstation TINQ aan de Soesterweg toch open mag blijven van wethouder Eerdmans. Eerder deze week had de wethouder namelijk een officiele vooraankondiging tot sluiting aan TINQ verzonden. De inkt van die vooraankondiging is nog niet droog of de wethouder besluit dat TINQ toch open mag blijven..Hierop heeft de SP-fractie een interpellatie aangevraagd.

De volgende vragen zijn onderwerp van interpellatie:Het volgende wil de SP graag van de wethouder weten:
1. Op basis waarvan is de wethouder van mening dat TINQ zich nu wel aan wet- en regelgeving gaat houden? In hoeverre en waardoor is de wethouder nu wel overtuigd?
2. Hoe staat de wethouder tegenover haar eerder gedane uitspraken?
3. Naast het aspect van het toezicht houden spelen er meerdere veiligheidszaken, zoals het vullen van de tanks vanaf de openbare weg, geen professioneel personeel dat geen of nauwelijks Nederlands spreekt, personeel dat erbij staat te roken. Hoe denkt de wethouder hier mee om te gaan?
4. Is de wethouder, net als de SP van mening, dat zij valse verwachtingen heeft geschapen met het versturen van een officiƫle vooraankondiging tot sluiting?
5. Hebt u uw nieuwe voornemen gecommuniceerd met de buurt?
6. Hoe denkt u dat het overkomt als u stelt dat u TINQ gaat sluiten omdat er geen vertrouwen meer is, om vervolgens te zeggen dat alle middelen (dwangsommen en bestuursdwang) erop gericht waren het bedrijf zich aan de regels te houden. Als het daarop gericht was, waarom hebt u dan de formele vooraankondiging tot sluiting verstuurd?
7. Is de wethouder het met de SP eens dat dergelijke acties het vertrouwen in de politiek beschamen?
8. Hoe komt het dat u zo gemakkelijk van uw standpunt wisselt, de voorgeschiedenis meegenomen in de totale situatie?
9. Hoe ziet het gemeentelijke toezicht er nu precies uit?
10. TINQ heeft aangegeven dat zij willen uitwijken naar een andere plek, omdat zij 24 uur open willen zijn. Welke acties neemt u hierin?
11. Realiseert de gemeente zich dat mocht er iets gebeuren t.a.v. de veiligheid zij verantwoordelijk is?