PERSBERICHT SP LEUSDEN

29 mei 2007

PERSBERICHT SP LEUSDEN

De SP maakt uit het Programma van Eisen voor aanbesteding en concessie streekvervoer in de Provincie Utrecht, op dat De Tabaksteeg niet wordt genoemd. Dit betekent dat de bewoners van De Tabaksteeg naar de Maanweg moeten lopen, waar de dichtstbijzijnde bushalte is. Verder is er geen aandacht voor de zogeheten ‘witte vlekken’ in Leusden. Een ‘witte vlek’ is de buslus aan de Asschatterweg.

De SP is van mening dat deze buslus weer in gebruik genomen moet worden. Bewoners moeten nu te ver lopen naar de bushalte. Dit geldt tevens voor De Zuiderinslag, de bestaande bushalte ligt te ver. De SP is dan ook van mening dat de gemeente een maximale aanlooptijd moet aangeven bij de provincie.

De SP hoopt dat het Programma van Eisen op korte termijn in de Gemeenteraad wordt besproken, de sluitingstermijn voor het indienen van bezwaarschriften is 1 juni a.s. Bij de vorige aanbesteding, in 2004, kwam de gemeente Leusden pas na de sluitingstermijn met bezwaren, waarvan er slechts enkele werden gehonoreerd.

Volgens de SP zou de gemeente aan de provincie uitstel voor de indieningtermijn moeten vragen, zodat één en ander alsnog in de Gemeenteraad besproken kan worden. De concessie wordt per 14 december aanbesteedt, voor acht jaar!