h

Vervelende ervaringen met colportage in Amersfoort? Meldt het!

9 december 2007

Vervelende ervaringen met colportage in Amersfoort? Meldt het!

Wie krijgt er weleens iemand aan de deur die u diensten of goederen wil verkopen? Of aan u vraagt of u een heel voordelig abonnement af wilt sluiten?

Vaak gaat het goed. U weigert en de colporteur wenst u nog een goede dag verder. Soms gaat het niet goed en wil de colporteur geen 'nee' horen. De colporteur praat gewoon door, de toon wordt misschien wat agressiever of men probeert u toch te overtuigen. En opeens hebt u iets ondertekend wat u eigenlijk helemaal niet wilt of behoefte aan hebt.
Colportage is - kort gezegd: het huis-aan-huis verkopen van goederen en/of diensten. Dit mag mits de colporteur over een ventvergunning beschikt.

De SP Amersfoort ontving de laatste tijd een aantal klachten over colporteurs die zich vervelend en agressief gedroegen aan de deur en bovendien niet over de juiste vergunningen beschikten.
De SP gaat de gemeente verzoeken meer aandacht te besteden aan dergelijke colporteurspraktijken door burgers in Amersfoort beter te informeren over waar ze terecht kunnen als men klachten heeft over de bejegening door colporteurs.

Hier alvast wat meer informatie: u kunt uw klacht richten tot de Belastingdienst / FIOD -ECD, Postbus 19266, 3501 DG Utrecht. Ook kunt u bellen met de Consuwijzer, het overheidsloket voor consumenten: 088 - 070.70.70.

www.consuwijzer.nl

U bent hier