BEZOEK PROVINCIALE STATEN AAN AMERSFOORT

5 mei 2008

BEZOEK PROVINCIALE STATEN AAN AMERSFOORT

De Utrechtse Statenfractie van de SP heeft zaterdag 3 mei Amersfoort bezocht. Samen met de lokale fractie en het bestuur van de SP Amersfoort hebben zij fietsend enkele plekken in Amersfoort bekeken.
Bekijk de uitzending van ">Omroep Amersfoort.

Rondom 11 uur vertrokken de SP'ers richting Hoogland-West, waar de gemeente een golfbaan heeft gepland. De heer Gerard Monkhorst (Houd Hoogland West Groen)vertelde dat verontruste Hooglanders vinden dat een groot deel van Hoogland-West niet mag worden opgeofferd aan een golfbaan, maar dat dit gebied ook voor anderen opengesteld zou moeten worden om te kunnen recreëren.

Vervolgens ging het richting Maatweg, om de locatie waar het nieuwe Amersfoortse ziekenhuis gebouwd gaat worden, te bekijken.

De Amersfoortse wijk ‘De Hoven’ was de volgende stop. Hier werden de Statenleden geïnformeerd over de nieuwbouwplannen voor het gebied rondom de Hogeweg. Zij werden gewezen op de sloopplannen van flats van de gemeente, die volgens de SP Amersfoort niet nodig zijn. Enkele straten verder staan namelijk dezelfde flats, die onlangs goed gerenoveerd zijn.

De fietstocht werd afgesloten met een rit naar het St. Elisabethziekenhuis. De gemeente zal dit jaar moeten beslissen of hier in de toekomst gebouwd zal worden of dat dit gebied terug zal worden gegeven aan de natuur. De SP is voor sociale woningbouw die goed aansluit bij het huidige groen van het beekdal.

Samen tegen sloop De Hoven
SP visie locatie St. Elisabeth