Verkeersveiligheid scholieren Laakcluster II

19 oktober 2008

Verkeersveiligheid scholieren Laakcluster II

De directeur van basisschool de Gondelier verwacht een volksopstand als de verkeerslichten bij de school verdwijnen.

Afgelopen dinsdag heeft SP-raadslid Geert Groeneveld opheldering gevraagd van burgemeester Van Vliet over het verdwijnen van de verkeerslichten bij de Gondelier in Amersfoort. Volgens Geert onderschat de gemeente het probleem schromelijk. De gemeente begrijpt niet wat die megabasisscholen voor logistieke problemen met zich meebrengen tussen 8.20 uur en 8.45 uur ‘s morgens. Deze megabasisschool heeft over een paar jaar 1500 leerlingen. Je mag er vanuitgaan dat de helft van de kinderen door ouders naar en van school worden gebracht.

Burgemeester Van Vliet bleef dinsdag op het standpunt dat de rotondes zorgen voor een veilige verkeersafwikkeling. Geert waarschuwde de Burgemeester vervolgens voor wat hij tijdens zijn bezoek aan de het scholencluster had gehoord van de directie. De directeur verwacht een volksopstand als de verkeerslichten daadwerkelijk verdwijnen. Helaas heeft de waarschuwing de burgemeester niet van gedachten doen veranderen.

De fractie gaat nu in overleg met Veilig Verkeer Nederland en de zeer actieve verkeerscommissie van het Laakcluster, welke actie moet worden ondernomen om de gemeente te overtuigen dat de verkeerslichten blijven staan, dan wel dat er een goed alternatief komt.