Gemeenteraadsfracties laten fietsers stikken

10 november 2008

Gemeenteraadsfracties laten fietsers stikken

ROOD Amersfoort heeft maandag 10 november een excursie georganiseerd voor alle raadsfracties op station Amersfoort. Dit om eens goed te kijken naar de mogelijke oplossingen voor het tekort aan rekken en een oplossing voor het huidige wegsleepbeleid. Ondanks de aanwezigheid van de fietsersbond kon alleen Groen Links het fatsoen opbrengen om te komen.

ROOD Amersfoort snapt niet dat het CDA, de CU, de VVD en de BPA deze kans om ook goed op de hoogte te raken van de problematiek van de fietsers hebben laten schieten. Deze partijen willen het huidige wegsleepbeleid handhaven ondanks een tekort aan genoeg rekken. "Sommige partijen trokken tijdens de bespreking van ons initiatiefvoorstel onze tellingen over het tekort aan fietsenrekken in twijfel. Nu geven wij ze de gelegenheid om zelf te kijken en oplossingen aan te dragen en dan nemen ze niet eens de moeite om te komen kijken", aldus Marc Smits namens ROOD Amersfoort.

Een minimale raadsmeerderheid van het CDA, de Christen Unie, de VVD en de BPA houden nog steeds een eerlijke wegsleepregeling tegen. ROOD Amersfoort hoopt dat deze partijen voor het raadsdebat van 25 november op zijn minst de moeite nemen om zich in het probleem te verdiepen, gezien het wegblijven van vandaag lijkt het daar nog niet op.