ACTIE TEGEN DE GOLFBAAN IN HOOGLAND-WEST

23 maart 2009

ACTIE TEGEN DE GOLFBAAN IN HOOGLAND-WEST

Op 14 maart heeft de SP wederom actie gevoerd tegen het voornemen van de gemeente Amersfoort om een golfbaan aan te leggen in Hoogland-West. Enkele honderden pingpong balletjes zijn getekend en versierd, om op een ludieke wijze aan de raad aan te bieden.

De aankomende weken staan we regelmatig met onze SP kraam in Hoogland ( woensdag 1 april van10 tot 12 uur (Kraailandhof), op zaterdag 11 april van 11 tot 14 uur (bij de Aldi)) en beleggen we binnenkort een informatieavond met de Hooglandse bewoners.

Al jaren is er over gesproken: het aanleggen van een golfbaan in Hoogland-West. Maar na tijden van stilte is het nu zover! In april gaat de gemeente Amersfoort besluiten of Hoogland-West wordt opgezadeld met een golfbaan. Het college stelt nu al dat er geen verkeersproblemen gaan ontstaan en dat er geen MER (Milieu effect rapportage) nodig is. Met name bij het besluit dat geen MER nodig is zet de SP haar vraagtekens. Maar met iedere conclusie komt de golfbaan steeds dichterbij.

Waarom geen golfbaan in Hoogland-West? Ooit is beloofd dat West niet bebouwd zou worden, maar groen zou blijven. Het is een prachtig gebied, waar velen wandelen, fietsen en skaten. Afgelopen week heeft een groep Hooglanders er zelfs zeldzame vogels gespot! Zo'n prachtig gebied kan en mag gewoon niet aangetast worden, of slechts elitair bereikbaar zijn.
Het gehoorde argument om met een golfbaan huizenbouw tegen te gaan is een loos argument, gezien de eerdere beloften. Geen huizenbouw was toegezegd, we hoeven dus geen golfbaan aan te leggen om dit tegen te gaan. Het huidige groen is voor iedereen toegankelijk en dat moeten we zo houden. Dus: geen golfbaan in Hoogland-West!
Als u, net als de SP vindt dat dit niet kan, dan is het nu tijd om echt in actie te komen. Laat uw stem horen voor het te laat is!

Binnenkort organiseren wij een bijeenkomst om de voortgang van een gezamenlijke actie te bespreken, houd onze website in de gaten! Heeft u interesse om deel te nemen aan de actie, meldt u zich dan vast aan bij het volgende email adres: hooglandwestgroen@gmail.com