MERENDEEL BEWONERS KELVINSTRAAT E.O. TEGEN SLOOP!!

28 maart 2009

MERENDEEL BEWONERS KELVINSTRAAT E.O. TEGEN SLOOP!!

De SP Amersfoort heeft vandaag een folder verspreid onder alle bewoners van de Kelvinstraat en omgeving, met daarin een uitnodiging voor een voorbespreking van de plannen van De Alliantie en De Amerhorst voor hun wijk. De bijeenkomst vindt a.s. maandag 30 maart plaats in de Kon. Wilheminaschool, aanvang 20 uur.

Tekst flyer

MERENDEEL BEWONERS TEGEN SLOOP!!

Dit is de uitkomst van de enquête, die de SP onlangs in uw buurt heeft gehouden. Velen van U kiezen voor het opknappen van de woningen en voor behoud van het groen in de wijk. Bijna iedereen woont er met veel plezier en wil dat het liefst zo houden.

Toch gaan De Alliantie en De Amerhorst gewoon door met hun plannen!

U hebt allemaal een uitnodiging in de bus gekregen om a.s. dinsdag met De Alliantie verder te praten over ‘de nadere invulling van het stedenbouwkundig plan voor de buurt’.
Kort gezegd: u mag meepraten over de sloop van uw woningen, maar meer ook niet.
Deze houding is compleet in strijd met de afspraken die de gemeenteraad heeft gemaakt met De Alliantie. Er is over al of niet slopen van een buurt een harde afspraak gemaakt:

Er mag alleen gesloopt worden als zeker 70 % van de bewoners hiervoor is.

Gelet op de uitslag van de enquête is dit voor de Kelvinstraat en omgeving beslist niet het geval. Daarom organiseert de SP a.s. maandagavond een voorbespreking met U als bewoners. Met U willen we bespreken hoe we samen de plannen van De Alliantie en De Amerhorst een halt kunnen toeroepen. Wij willen:

- De Amerhorst moet alternatieven zoeken voor hun nieuwbouwplannen
- Buurtbewoners moeten echte zeggenschap krijgen, waarbij renovatie ook mogelijk moet zijn
- De Alliantie dient eerlijke en juiste voorlichting te geven: slechts weinigen zullen na sloop terug kunnen keren naar een betaalbare woning!

Dus kom naar onze vergadering:
Maandag 30 maart om 20.00 Uur
Kon. Wilhelminaschool, ingang fahrenheitstraat.

KOM OP VOOR HET BEHOUD VAN UW WIJK!
SAMEN TEGEN SLOOP!

Contactpersonen: