De hypocrisie van Krijco; hun gokautomatenbeleid

21 juli 2009

De hypocrisie van Krijco; hun gokautomatenbeleid

Krijco geeft op haar site aan dat zij een groot aantal preventieve middelen inzet om problematiek rondom gokverslaving te voorkomen. Zo werkt Krijco met een zogenaamde witte en zwarte lijst van mensen om deze te weren uit de gokhallen.
De witte lijst bestaat uit mensen die zelf hebben aangegeven niet meer te willen gokken.

De zwarte lijst bestaat uit mensen die op initiatief van Krijco niet meer in de gokhallen mogen komen.
Toch lijkt het er op dat dit preventief beleid mogelijk voor de Bühne is gemaakt. De SP heeft informatie ontvangen dat mensen die op de witte
lijst staan of hebben gestaan en nog steeds onverantwoord gokken toch niet worden geweerd uit de gokhallen.Het gaat dan om mensen die onder
andere door het gokken zo in geldnood zijn geraakt dat zij uit hun huis worden gezet en hun privéleven een chaos is geworden. Deze mensen zitten
in zo'n financiële nood dat zij gebruik moeten maken van de voedselbank.
De voedselbank die notabene gesponsord wordt door Krijco. Hieruit blijkt weer het aloude kapitalistische principe. Pakken met de ene hand, afhankelijk gemaakt en dan geven via liefdadigheid via de andere hand. Om meer inzicht te verkrijgen over het gokverslavingsbeleid in Amersfoort heeft de SP fractie een aantal schriftelijke vragen gesteld aan het College.