SP de meest duidelijke partij in lijsttrekkersdebat SGLA!

22 januari 2010

SP de meest duidelijke partij in lijsttrekkersdebat SGLA!

In het door de SGLA georganiseerde lijsttrekkersdebat gisteravond in De Observant was SP-er Geert Groeneveld goed opgewassen tegen zijn collega-lijsttrekkers.

geert in debat

Regelmatig gaf hij heldere statements af waar met name zijn collega’s van de collegepartijen hun toevlucht zochten in vage uiteenzettingen zonder heldere keuzes.

De SP presenteerde zich deze avond als een sociaal bewogen partij met heldere prioriteiten, die ook hard wil bezuinigen als de situatie daarom vraagt. Lijsttrekker Geert Groeneveld gaf aan dat op keuzemomenten altijd primaire levensbehoeften van burgers als wonen, zorg en sociale samenhang in wijken de voorkeur krijgen boven cultuur, topsport en prestigeprojecten. Ook staat de SP in de Raad pal voor de belangen van de laagst betaalden. Groeneveld sprak als enige zijn afschuw uit over het achterblijven van de sociale woningbouw en bepleitte een groter aandeel daarvan in nieuwe woningbouwprojecten binnen de stadsgrenzen.

Met betrekking tot de zogenaamde “participatie” gaf Geert Groeneveld aan regelmatig “verdrietig” te worden van het verloop. Burgers zetten zich volop in om vanuit hun betrokkenheid mee te denken over alternatieve oplossingen om vervolgens hun inbreng niet meer terug te vinden in de verdere besluitvorming. De SP zal zich, zo maakte Groeneveld duidelijk, in de komende raadsperiode opnieuw sterk maken voor een eerlijker en doorzichtiger participatiebeleid.

De verkiezingsstrijd is nu in volle gang! Waar het gaat om het verschaffen van helderheid en het aanbieden van een sociaal alternatief heeft de SP met haar lijsttrekker Geert Groeneveld gisteravond een herkenbaar stempel gezet op het verloop.