Geert Groeneveld stopt met raadswerk

23 december 2010

Geert Groeneveld stopt met raadswerk

Na het kerstreces keert SP-raadslid Geert Groeneveld niet meer terug in de gemeenteraad van Amersfoort. Gezin en werk zijn voor hem niet meer te combineren met het raadslidmaatschap. Ad Meijer, nu buitengewoon fractielid, zal hem met ingang van 11 januari 2011 opvolgen. Bets Beltman wordt de nieuwe fractievoorzitter.

......Geert Groeneveld tijdens verkiezingscampagne voor de gemeenteraad aan de Leusderweg............

Geert Groeneveld is sinds juni van dit jaar bezig een eigen zaak op te zetten. Naast deze inspanning heeft Geert ook nog een gezin, waarvoor hij meer wil betekenen dan de man die op zondag het vlees komt snijden. De afgelopen maanden kwamen gezin, werk en raadslidmaatschap regelmatig in onbalans. Groeneveld: “Aangezien er geen 28 uur in een dag zitten moest ik keuzes maken. Het enige dat ik direct kon beïnvloeden om meer tijd voor gezin en zaak vrij te maken was het raadslidmaatschap. Vandaar mijn keuze. Met pijn in het hart heb ik dit aan het bestuur van de SP Amersfoort meegedeeld.”

Geert Groeneveld wordt vervangen door Ad Meijer, nu buitengewoon fractielid. Hij zal tijdens de raadsvergadering van 11 januari 2011 als raadslid worden benoemd.

.....Ad Meijer.....

Geert Groeneveld is al sinds de oprichting bij de SP in Amersfoort betrokken geweest. In de afdeling speelde hij een rol bij vele acties. Hij beschikt over een uitstekend netwerk en zag snel de politieke dimensie van nieuwe informatie. Dit maakte Geert tot een waardevol lid van de gemeenteraad. Het SP bestuur vindt het dan ook jammer dat hij zijn raadslidmaatschap opgeeft, maar moet en wil zijn keuze respecteren.