Actie tegen bezuinigingen leerlingervervoer

16 februari 2012

Actie tegen bezuinigingen leerlingervervoer

Leraren en ouders uit het speciaal onderwijs in Amersfoort gaan actie voeren tegen de bezuinigingen op het leerlingenvervoer. Dat is de uitkomst van een overleg woensdagavond tussen de scholen. De SP was bij dit overleg aanwezig.

Vanwege de bezuinigingen heeft het college besloten schoolvervoer alleen nog mogelijk te maken voor ouders met kinderen die op meer dan 6 kilometer afstand van de school wonen. Een belachelijke maatregel, vind de SP. Ouders moeten in staat zijn de beste school voor hun kinderen uit te zoeken, niet alleen op basis van afstand.

Het stadsbestuur maakt alleen voor schrijnende gevallen een uitzondering. Waarbij de voorwaarden compleet onduidelijk zijn. "Terecht maken ouders zich zorgen over Amersfoortse bezuinigingen op het leerlingenvervoer. Goed dat de bereidheid actie te voeren toeneemt!" aldus Ad Meijer, fractievoorzitter van de SP in Amersfoort. "Wij gaan ons best doen om de verontruste ouders in de raad zo goed mogelijk te ondersteunen".

Het filmpje van de bijeenkomst is hier te vinden: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/419228/actie-tegen-bezuinigingen-leerlingenvervoer