Stadsbestuur wil geen verdere afbraak buslijn in het Soesterkwartier

11 september 2019

Stadsbestuur wil geen verdere afbraak buslijn in het Soesterkwartier

Gisteravond heeft de gemeenteraad unaniem ingestemd met een door de SP opgestelde motie waarin de provincie en Syntus wordt opgeroepen om niet nog meer buslijnen te schrappen in het Soesterkwartier en met bewoners in gesprek te gaan om te kijken hoe gebruik van de bus juist aangemoedigd kan worden.

Hiermee wordt een luid en duidelijk signaal richting de provincie en Syntus afgegeven dat Amersfoort behoud van de bus in het Soesterkwartier van groot belang vindt en krijgen de bewoners van het Soesterkwartier die zich hiervoor hard maken een extra steun in de rug!

Al voorafgaand aan de vergadering was duidelijk dat er brede steun was voor dit voorstel. Het voorstel werd mede ondertekend door bijna alle partijen in de raad. Alhoewel het een oproep was vanuit de raad zelf heeft ook de wethouder laten weten dat het college de motie overneemt.

Dit is van extra belang omdat vandaag de bus in het Soesterkwartier besproken wordt in de Provinciale Staten in Utrecht, en inwoners uit het Soesterkwartier daarbij in gaan spreken. Volgende week volgt een definitief besluit van de provincie over de dienstregeling voor volgend jaar. Dan wordt duidelijk of de provincie geluisterd heeft naar Amersfoort en kunnen we kijken of aanvullende actie nodig is. Want het Soesterkwartier verdient gewoon een goede busvoorziening!