Teken de petitie!

22 januari 2009

Teken de petitie!

Bescherm onze leefomgeving en stop het onderzoek naar nieuwe snelwegen door het groen rondom Utrecht en Amersfoort. Dat moet anders!

De Startnotities Ring Utrecht en Knooppunt Hoevelaken over de aanpak van de verkeersdrukte in onze regio zijn naar mening van de SP zeer gebrekkige documenten, grotendeels voortbordurend op de tunnelvisie “meer asfalt is dé oplossing”. Zie ook: Meer asfalt no way

Hieronder volgt Nieuwsbrief nummer 3 van de Natuur en Milieufederatie Utrecht met daarin een oproep mee te gaan naar Den Haag op 27 januari a.s. om de handtekeningen aan te bieden.
Ook kan de petitie nog worden getekend op: Teken de petitie.

Nieuwsbrief nr. 3

Beste mensen,

Nog anderhalve week te gaan voor de sluiting van de inspraaktermijn van de Startnotities op 30 januari. In deze mail ontvangt u het laatste nieuws over de actie Tot hier en niet verder!

Aanbieding handtekeningen
Op dinsdag 27 januari zal de NMU de handtekeningen voor de petitie Tot hier en niet verder! aanbieden aan de vaste commissie Verkeer en Waterstaat van de Tweede Kamer. De beide ministers Eurlings en Cramer waren niet bereid ze in ontvangst te nemen.
Er zijn tot nu toe al ruim 15 duizend reacties binnen gekomen.
Het is tot 26 januari - 24.00 uur mogelijk om te tekenen. Reacties tot die tijd nemen we nog mee naar Den haag.

Ga ook mee naar Den Haag!
We gaan met een groep, onder andere de kinderen uit Bunnik die op 17 januari handtekeningen hebben verzameld, naar Den Haag. Iedereen is van harte welkom om mee te gaan als sympathisant, om het geheel kracht bij te zetten. Een bescheiden rol misschien, maar zeer belangrijk om te laten zien dat het onderwerp echt leeft.

Wil je meereizen?
We zullen gezamenlijk reizen met de trein vanaf Utrecht CS. We verzamelen om 12.00 uur in de centrale hal van Utrecht CS, bij het trefpunt. De trein vertrekt om 12.15 uur naar Den Haag vanaf spoor 8A. We zijn ongeveer 13.15 uur op het Plein, bij de hoofdingang van de Tweede Kamer.

Het programma van de aanbieding is als volgt:
13.45 uur geeft Joris Hogenboom, directeur van de Natuur en Milieufederatie Utrecht, een korte toelichting op de petitie en het aantal handtekeningen die we hebben verzameld.
Vervolgens bieden kinderen uit Bunnik de door hen verzamelde handtekeningen aan.
Joris sluit af met het overhandigen van de petitie.

Daarna is er ruimte voor korte gesprekken met de kamerleden en aanwezige pers. De sympathisanten zullen hier omheen staan. Het is leuk als je je eigen spandoek of foto van je gebied meeneemt. Wij zorgen voor rood-wit lint en andere attributen.
Rond 14.15 uur is het afgelopen.

Inspraakreacties kunnen tot 30 januari ingestuurd worden. Kijk voor meer informatie op www.utrechtsnelweg.nl

Met vriendelijke groet,

Saskia kluit