Gemeenteraad geeft weggeeftuin weg

26 februari 2014

Gemeenteraad geeft weggeeftuin weg

Bij het bezoek vandaag van SP lijsttrekker Ad Meijer aan de weggeefwinkel en de natuurtuin in de Amersfoortse wijk de Koppel overheerst ongeloof bij de vrijwilligers. Gisterenavond stemde de meerderheid van de raad tegen de SP motie om duidelijkheid te verschaffen over hun zo geliefde stukje wijk in De Koppel.

Vol goede moed toog de SP fractie ten stadhuize gisterenavond. Groen Links had toegezegd hun motie om duidelijkheid voor de weggeefwinkel en de natuurtuin te zullen steunen, maar stemde in de raadsvergadering ineens tegen, evenals PvdA en CU. De SP fractie bestaande uit Ad Meijer en Frits Schoenmaker verlieten daarop de raadszaal.

“Ongelofelijk” reageerde een initiatiefnemer; “Men heeft de mond vol van de eigen kracht van mensen, zegt voor duurzaamheid en groen te gaan, maar laat
een goed initiatief van mensen uit de wijk gewoon uit de handen vallen”.

Ad Meijer blijft echter strijdbaar, ook hij is boos en teleurgesteld maar geeft nooit zomaar op. “Het is zo'n mooi initiatief van de bewoners, contacten onderling nemen toe, kinderen leren over natuur, maar kunnen hier ook boeken halen, lezen weer. Nu de stad een enorme kaalslag over zich heen heeft gekregen en veel van waarde is weggesloopt, moet je zo'n initiatief juist koesteren. Het is een pareltje.”

“Echt triest dat men maanden lang zegt hoe belangrijk dit stukje Amersfoort is, hoe geweldig het initiatief van deze bewoners is en als het er echt op aankomt, trekt men de steun in”.