Weggeefwinkel

5 maart 2014

Verkoopmotie Weggeeftuin terecht weggestemd

Nadat de mensen van de Weggeefwinkel en de Natuurtuin (weggeeftuin) anderhalf jaar lang strijd hebben geleverd voor het voortbestaan van hun initiatief op Keerkring 118 was de indiening van een "verkoopmotie" door GroenLinks, de ChristenUnie en de PvdA gisteravond een nieuw dieptepunt. De initiatiefnemers hebben in december een haalbaarheidsonderzoek ingediend dat overtuigend aantoonde dat de weggeeftuin kan voortbestaan als zij het perceel voor 5 jaar kunnen huren. Kopen is en was geen optie. Gisteravond dienden deze partijen doodleuk alsnog een motie in die koop door de weggeeftuin moest onderzoeken.

26 februari 2014

Gemeenteraad geeft weggeeftuin weg

Bij het bezoek vandaag van SP lijsttrekker Ad Meijer aan de weggeefwinkel en de natuurtuin in de Amersfoortse wijk de Koppel overheerst ongeloof bij de vrijwilligers. Gisterenavond stemde de meerderheid van de raad tegen de SP motie om duidelijkheid te verschaffen over hun zo geliefde stukje wijk in De Koppel.

19 februari 2014

Coalitiepartijen laten Weggeefwinkel en Natuurtuin vallen. SP opnieuw in actie!

In de afgelopen maanden hebben de Weggeefwinkel en Natuurtuin intensief geprobeerd om met de coalitiepartijen, in het bijzonder GroenLinks en de PvdA, afspraken te maken over hun voortbestaan op Keerkring 118. Nu blijkt dat alle coalitiepartijen blijven kiezen voor verkoop van het perceel. Een optie die voor zowel Weggeefwinkel als Natuurtuin niet haalbaar is.

12 maart 2013

Open dag Weggeefwinkel groot succes

Houd Weggeefwinkel op de Keerkring!

De open dag in de Weggeefwinkel aan de Keerkring was een groot succes. Maranke Spoor van weggeefwinkels.nl heeft hierover het volgende stukje geschreven.

5 maart 2013

Houd de weggeefwinkel op de Keerkring!

Al jarenlang staat de weggeefwinkel op de Keerkring. Niet alleen maken jaarlijks zo'n 8000 mensen gebruik van deze voorziening, de weggeefwinkel is bovendien diep in de wijk geworteld. Bewoners met taalproblemen, jongeren met leermoeilijkheden, allemaal weten ze de weg naar de weggeefwinkel te vinden.

17 januari 2013

Hele raad wil behoud kledingbank en weggeefwinkel

Zowel de Kledingbank als de Weggeefwinkel moeten behouden blijven. Dat heeft de gemeenteraad gisteravond uitgesproken. De motie die van het college vraagt zich daar actief voor in te zetten is unaniem aangenomen. De SP had deze motie samen met de Christen Unie ingediend.