SP wast samen met inwoners ramen stadhuis

28 februari 2014

SP wast samen met inwoners ramen stadhuis

De SP heeft zaterdag samen met inwoners de ramen van het stadhuis gewassen. Niet dat ze zo vies waren maar omdat ze vindt dat de Amersfoortse politiek eens naar buiten moet kijken en moet luisteren naar de mensen in de stad.

SP-lijsttrekker Ad Meijer: "De opeenvolgende colleges zijn drukker bezig geweest met eigen politieke belangen en prestigeprojecten dan te kijken naar de inwoners van Amersfoort. Wij willen dat de Amersfoorters weer serieus genomen worden en hun belang voorop wordt gesteld."

Bij de actie waren ook inwoners aanwezig die de afgelopen jaren niet gehoord werden door de Amersfoortse politiek.

Meijer: "Wij staan hier vandaag samen met de inwoners van het buurtje Jeruzalem dat met sloop bedreigd wordt. Samen met mensen die getroffen worden door de aanleg van de Kersenbaan. Zij hebben jarenlang gestreden tegen de aanleg, zijn met serieuze en redelijke alternatieven gekomen, maar zijn stelselmatig genegeerd. Tot slot helpen er ook mensen van de weggeefwinkel mee. Dat is een prachtig buurtinitiatief, dat juist op alle steun van de politiek moet kunnen rekenen. Maar afgelopen dinsdag heeft een meerderheid van de gemeenteraad dit initiatief de nek omgedraaid. Dat is een schande en toont aan dat de Amersfoortse politiek eens naar buiten moet gaan en luisteren wat er speelt in de stad."